La HKTDC International Wine & Spirits Fair, care s-a desfășurat zilele trecute în Hong Kong, producătorul spaniol Bodegas Altanza (podgoria Rioja) a lansat oficial vinurile create special în colaborare cu FC Barcelona. Din punctul de vedere al producătorului, scopul este acela de a pătrunde pe piața asiatică, acolo unde clubul catalan are extrem de mulți suporteri.
Vinurile sunt un Tempranillo 2009 (aproximativ 22 euro/sticla, foto sus) și Reserva 2008, Players Collection (600 euro/cutia de 6 sticle).
Făcut tot din Tempranillo, acest din urmă vin este un single vineyard realizat din struguri ce provin de la vițe bătrâne de 100 de ani. Destinat exclusiv colecționarilor, are o producție limitată la 1999 de cutii. Fiecare sticlă are imprimat numele și numărul de pe tricou ale unor staruri ale Barcelonei, inclusiv Messi, Xavi sau Fabregas.
William Chan, directorul general al Wine Hut Company (distribuitorul oficial al acestor vinuri), a declarat că acordul de licență s-a semnat în urma unei vizite la cramă a oficialilor clubului. Scopul acestei vizite (care are loc anual) era acela de a selecta butoaiele pentru rezerva de vin a clubului.
Vinurile sunt deja pregătite pentru distribuția în Asia (Hong Kong, Macao, China și Singapore), iar piața chineză va fi probabil, dintre toate, cea mai importantă. Deja interesul pentru vin se dovedește destul de mare, Chan precizând că la târg au fost vândute 100 de sticle în 4 zile.
Barcelona își dezvoltă cu multă grijă baza de fani din China. A fost deja lansat un website dedicat, iar legătura cu suporterii este ținută prin intermediul canalelor chinezești de social media. În primele 12 ore de la inaugurarea contului pe Tencent Weibo (un echivalent Twitter), acesta strânsese deja 50.000 de „followers”.
Și, dacă tot e vorba de vin și Barcelona, nu trebuie uitat nici faptul că, la începutul acestui an, Messi a lansat propriile sale vinuri, în colaborare cu Bodega Valentin Bianchi din Argentina.