Ieri s-au dat publicității rezultatele celei de-a treia ediții a studiului Brand.ro, realizat de compania de cercetare Unlock Market Research pentru revista Biz, un studiu care-și propune identificarea celor mai puternice branduri românești.
Ca și la primele ediții, pe primul loc s-a clasat Borsec, urmat anul acesta de Gerovital și Dorna. De altfel, industria alimentară (mai ales prin producătorii de ape minerale, lactate și ciocolată) și-a tăiat partea leului în acest an, doar Plafar (locul 6) putând fi privit, alături de Gerovital, ca un „intrus” în top 10.
În ceea ce privește producătorii de bere, dacă acum doi ani aveau doi reprezentanți în Top 10, Timișoreana (locul 6) și Ursus (10), plus Bergenbier (12), Bucegi (23), Ciucaș (31) și Ciuc (32), anul acesta s-au mutat în grup spre coada clasamentului. În frunte e tot Timișoareana (39), urmată de Ursus (41), Bergenbier (43), Ciuc (45), Ciucaș (47), Bucegi (48) și Silva (49).
Producătorii de vin reprezentați sunt Murfatlar și Cotnari, de asemenea în scădere. Una chiar accentuată pentru Cotnari, de vreme ce locurile ocupate au fost, în ordine, 8 în 2010, 14 în 2011 și abia 36 în 2012. O traiectorie asemănătoare a înregistrat și Murfatlar: 11 în 2010, tot 11 în 2011 și 35 anul acesta. Doar un singur alt producător român de vin a mai reușit să-și vadă, de-a lungul timpului, numele în acest top (Jidvei, locul 50 în 2011).
Dar iată și clasamentul celor mai puternice branduri românești în momentul de față:
Intrebare, branduri, adica se voteaza un nume, gen brandul “Costachel”? Ca se amesteca perele cu merele, bancile cu berile (na poezie). E cam aiurea, parerea mea.
Timisoreana ar trebui sa dea premii celor care consuma cu tirurile anual numai marca lor (adica mie, da?). Imi pare rau de Jidvei, in general de podgoriile Tarnave, sincera sa fiu, cu mici exceptii, Murfatlarul, treaca-mearga, dar Cornari, in afara ce consumai prin curtile podgorenilor neautorizati, nu mi-a placut pana acum nimic in afara de Francusa. Si stiti ca nu ma pricep, deci nu dati cu parul.
Citez: „Masurarea nu s-a facut din perspectiva financiara, corporatista, ci din perspectiva investitiei de incredere si afectivitate care le este acordata de catre consumatori”. Detaliile privind studiul propriu-zis am înțeles că vor fi în carte (că trebuie s-o vândă și pe aia) 🙂
daca era asa, pe pariu ca nu aparea BRD pe lista? Nu mai stiu cate experiente neplacute apar pe net. Nu or fi si platite “studiile” astea? (nooooooo).
Nu asta voiam sa spun, ci ca era interesant top pe produse alimentare, bauturi alcoolice, ca ce legatura are iaurtul cu banca, apai … Oricum, primele 6 sunt OK, Fares dupa lactate si pateu, e hilar.
Păi probabil sunt destui care n-au avut de-a face cu respectiva bancă 🙂
În rest, eu unul chiar nu comentez. Din punctul meu de vedere e doar o știre. N-are rost să mă bag în discuții despre metodologie, criterii, grupări ș.a.m.d. Am precizat că e studiu făcut de…, pentru…., mai mult de-atât chiar n-are rost să zic 🙂
Cu “marketingul” producatorilor de vinuri, facut pe genunchi, este de mirare ca au prins asa pozitii…
Au prins, dar uite că nu le mai prind…
Intrebare, branduri, adica se voteaza un nume, gen brandul “Costachel”? Ca se amesteca perele cu merele, bancile cu berile (na poezie). E cam aiurea, parerea mea.
Timisoreana ar trebui sa dea premii celor care consuma cu tirurile anual numai marca lor (adica mie, da?). Imi pare rau de Jidvei, in general de podgoriile Tarnave, sincera sa fiu, cu mici exceptii, Murfatlarul, treaca-mearga, dar Cornari, in afara ce consumai prin curtile podgorenilor neautorizati, nu mi-a placut pana acum nimic in afara de Francusa. Si stiti ca nu ma pricep, deci nu dati cu parul.
Citez: „Masurarea nu s-a facut din perspectiva financiara, corporatista, ci din perspectiva investitiei de incredere si afectivitate care le este acordata de catre consumatori”. Detaliile privind studiul propriu-zis am înțeles că vor fi în carte (că trebuie s-o vândă și pe aia) 🙂
daca era asa, pe pariu ca nu aparea BRD pe lista? Nu mai stiu cate experiente neplacute apar pe net. Nu or fi si platite “studiile” astea? (nooooooo).
Nu asta voiam sa spun, ci ca era interesant top pe produse alimentare, bauturi alcoolice, ca ce legatura are iaurtul cu banca, apai … Oricum, primele 6 sunt OK, Fares dupa lactate si pateu, e hilar.
Păi probabil sunt destui care n-au avut de-a face cu respectiva bancă 🙂
În rest, eu unul chiar nu comentez. Din punctul meu de vedere e doar o știre. N-are rost să mă bag în discuții despre metodologie, criterii, grupări ș.a.m.d. Am precizat că e studiu făcut de…, pentru…., mai mult de-atât chiar n-are rost să zic 🙂