9 producători de produse tradiționale românești au participat la misiunea economică organizată în perioada 11-16 iunie la Ulm (Germania) de Ministerul Economiei, Asociația pentru Promovarea Alimentului Românesc – APAR și Asociația Producătorilor și Exportatorilor de Vinuri din România – APEV, în parteneriat cu Primăria orașului Ulm, Biroul Dunării, constituit în cadrul Strategiei Dunării și Donauband, Asociația germano-româna din Ulm.
Evenimentul de la Ulm este o premieră, atât pentru România, cât și pentru partenerii germani deoarece, în marja misiunii, s-a desfășurat și o prezentare de produse tradiționale românești – produse alimentare, de artizanat și vinuri.
Reprezentanții companiilor participante la misiune (Comnilis Prod, Cosm Fan Carmangerie, Agro Cosm Fan, Marama Musceleana, Nicoratex, Domeniile Săhăteni, Taf Presoil, Gherda Management și Boromir Ind) s-au întâlnit cu reprezentanții comunității șvabilor din Ulm, ai mediului de afaceri local și regional, precum și cu cei ai autorităților locale, stabilind bazele unor viitoare parteneriate, anunță Ministerul Economiei.
Cu aceasta ocazie, în prezența primarului orașului Ulm, a consulului general al României la München, precum și a reprezentanților mediului de afaceri local și regional a avut loc o degustare de vinuri, în cadrul căreia a fost prezentat fiecare sortiment expus, iar reprezentanta Biroului de Promovare Turistică a României din Berlin a făcut o ampla expunere a ofertei turistice a României.
În cadrul discursurilor lor, reprezentantul Departamentului de Comerț Exterior și Relații Internaționale și cel al BPCE München au prezentat oportunitățile de investiții în România și au mulțumit autorităților locale și regionale pentru susținerea și sprijinul acordate în organizarea misiunii, companiile participante bucurându-se de totala lor deschidere în accederea pe piață din landul Baden Wurttemberg.
Volumul total al schimburilor comerciale românești cu landul Baden-Württemberg în anul 2012 a depășit 3 miliarde de euro (din care exporturile românești au fost de aproximativ 2,3 miliarde) și se înscrie pe un trend ascendent.