Permiteți-mi să încep cu o scurtă poveste: acum 5 ani, pe vremea când mai organizam degustări, am reușit o mică (mare!) victorie. Am izbutit să strâng la un loc 3 producători români dintre cei mai importanți (în ordine strict alfabetică, Averești, Oprișor și Serve). Și nu doar vinurile au conviețuit pașnic pe aceeași masă, ci și reprezentanții lor (pe care-i puteți vedea în poza de mai jos). A fost o seară absolut memorabilă la Restaurantul Expo, pe care firește că ne-am propus-o repetată cât mai des, numai că n-a mai fost să fie. Oricum, dovada că producătorii români își pot uni eforturile pentru a-și promova mai eficient vinurile fusese, cel puțin din punctul meu de vedere, făcută. Chit că tare multă lume repeta, des și răspicat, contrariul.
De ce v-am spus povestea asta? Pentru că zilele trecute Oprișor, Serve și Vinarte au anunțat lansarea platformei comune treipentruvin.ro. Amatorii de vin vor avea astfel acces la o selecție inedită de oferte comune cu vinuri promovate împreună de către cei trei, în numele celor 12 valori care-i unesc, printre care prietenie, armonie și optimism. Cele trei crame transmit astfel ideea unității în diversitate, într-o perioadă marcată de temerile din societate privind o criză economică.
„Forța proiectului se bazează pe diversitatea portofoliului care devine astfel accesibil consumatorilor într-o singură platformă, într-o singură livrare comodă. Este și un exemplu de solidarizare, o garantare reciprocă – ceva de care întreaga societate are nevoie – dar este și o formă de educare a publicului de vin cu ajutorul competențelor reunite ale celor trei crame”, susțin împreună inițiatorii campaniei «TreiPentruVin» – Mihaela Tyrel de Poix (Serve), Rodica Căpățînă (Vinarte) și Gabriel Roceanu (Oprișor).
Pe parcursul campaniei online, publicul este invitat să urmărească platforma comună și rețelele de socializare ale celor trei crame, de unde va putea afla mai multe despre nobila artă și știință a vinului, despre activitățile din vie și din cramă, într-o notă veselă.
„Vrem să arătăm că #împreună se pot pune mai bine în valoare vinurile produse în România”, anunță cei trei producători.
Lansarea publică a campaniei coincide cu Solstițiul de vară, moment simbol al înfloririi viței-de-vie, semnificativ pentru viticultori, Oprișor, Serve și Vinarte prezentând împreună o selecție de 12 oferte de vinuri concepute în numele valorilor lor și produse în cele patru regiuni viticole pe care le reprezintă.
Cele trei crame care transmit mesajul prieteniei și unității în diversitate sunt reprezentative pentru prima generație de investiții private străine în vinul românesc de după 1990 și au în palmares numeroase premii naționale și internaționale.