Sep 11, 2012 costachel Mozaic, Topuri 2
Un top care, de această dată, nu are absolut nimic subiectiv în el. A fost întocmit de redacția the drinks business și face parte din al lor Brands Report pe 2012. Și, dacă un top ten al brand-urilor alcoolice în general vi l-am prezentat deja (aici), astăzi e rândul clasamentului separat al mărcilor de șampanie.
Este vorba despre o ierarhizare în funcție de vânzările propriu-zise (deci nicio legătură cu calitatea, să fim bine înțeleși!). Și se remarcă în general o scădere a volumului față de 2010, mai ales pentru mărcile de șampanie mai cunoscute și cu volume mari de vânzări. Dar să vedem mai exact cum stau lucrurile.
Volum 2011: 211.000 cutii (9 l.); Volum 2010: 210.000 cutii; Evoluție 2010-2011: +0,47%; Loc ocupat în 2010: 10; Deținătorul brandului: Pernod-Ricard.
În 2011, producătorul din Epernay a sărbătorit anul trecut 200 de ani de existență. Printre evenimentele care au marcat această aniversare s-au numărat lansarea ediției speciale Belle Epoque Florale Edition (mai mult amănunte găsiți aici) și dechiderea primei reprezentanțe în Japonia, în colaborare cu Alain Ducasse (la Beige Alain Ducasse din Tokio).
Gama de produse: Grand Brut, Blason Rosé, Belle Epoque Vintage, Vintage Belle Epoque Rosé, Belle Epoque Blanc de Blancs Vintage.
Volum 2011: 405.000 cutii (9 l.); Volum 2010: 625.000 cutii; Evoluție 2010-2011: -54%; Loc ocupat în 2010: 5; Deținătorul brandului: Lanson-BCC.
Producătorul din Reims a înregistrat cea mai mare scădere dintre toate brandurile din Top Ten. Ca reacție, a lansat deja anul acesta un nou Blanc des Blancs și se așteaptă apariția altor sortimente până la sfârșitul anului.
Gama de produse: Lanson Black Label Brut NV, Lanson Rose Label Brut Rosé NV, Lanson Gold Label Brut Vintage, Lanson Ivory Label Demi-Sec, Lanson Extra Age Brut NV, Lanson Extra Age Rosé Brut NV, Noble Cuvée Blanc de Blancs, Noble Cuvée Brut, Nobel Cuvée Rosé Brut.
Volum 2011: 410.000 cutii (9 l.); Volum 2010: 416.666 cutii; Evoluție 2010-2011: -1,6%; Loc ocupat în 2010: 9; Deținătorul brandului: Vranken Pommery Monopole.
Pommery și-a concentrat promovarea în 2011 sponsorizând evenimente precum Cityscapes sau Edinburgh Fringe Festival. Recent, producătorul anunța o creștere semnificativă a cifrei sale de afaceri, bazată mai ales pe exportul șampaniilor roze.
Gama de produse: Brut NV, Brut Rosé, Brut Apanage, Apanage Rosé, POP, Grand Cru Vintage, Dry Elixir, Springtime Rosé, Summertime Blanc de Blancs, Falltime Extra Dry, Wintertime Blanc de Noirs, Cuvée Louise, Cuvée Louise Rosé.
Volum 2011: 464.000 cutii (9 l.); Volum 2010: 458.333 cutii; Evoluție 2010-2011: +1,3%; Loc ocupat în 2010: 8; Deținătorul brandului: Taittinger CCVC .
În 2011, Taittiger a inaugurat o nouă pivniță și a lansat o gamă extinsă de pachete destinate cadourilor, fără să uite dezvoltarea gamei de produse de merchandising (frapiere, frigidere ș.a.m.d.). Nu a neglijat însă vânzările propriu-zise, intrând în rețeaua Headstart Retail.
Gama de produse: Brut NV, Rosé NV, Folies de la Marquetterie, Prélude, Nocturne Sec, Vintage, Comtes de Champagne Blanc de Blancs, Comtes de Champagne Rosé, Taittinger Collection.
Volum 2011: 520.000 cutii (9 l.); Volum 2010: 508.232 cutii; Evoluție 2010-2011: +2,5%; Loc ocupat în 2010: 7; Deținătorul brandului: EPI (Européenne de Participation Industrielle).
Anul trecut, Piper Heidsieck a fost achiziționată de la Rémy Cointreau de către grupul EPI, deținut de familia Descours. Se speră că această mișcare va consolida și spori reputația internațională a brandului, sprijinindu-i dezvoltarea sa ulterioară. Actualmente, Piper Heidsieck se situează pe locul al III-lea în ceea ce privește exporturile.
Gama de produse: Cuvée Brut, Rosé Sauvage, Vintage, Rare, Cuvée Sublime.
Volum 2011: 580.000 cutii (9 l.); Volum 2010: 557.750 cutii; Evoluție 2010-2011: +4%; Loc ocupat în 2010: 6; Deținătorul brandului: Laurent-Perrier.
Situat în inima regiunii Champagne, la Tours-sur-Marne, producătorul francez sărbătorește în acest an 200 de ani de la înființare (1812). Printre alte manifestări dedicate aniversării, Laurent-Perrier lansează în această toamnă Les Réserves Grand Siècle, un asamblaj realizat din 12 dintre cele mai reușite Grands Crus ale sale, care va fi disponibil doar în sticle Magnum și Jeroboam.
Gama de produse: Brut NV, Rosé NV, Ultra-Brut, Demi-Sec, Brut Millésimé, Grand Siècle, Grand Siècle Alexandra.
Volum 2011: 639.000 cutii (9 l.); Volum 2010: 638.000 cutii; Evoluție 2010-2011: +0,15%; Loc ocupat în 2010: 4; Deținătorul brandului: Pernod Ricard.
Pentru lansarea sortimentului Cuvée R Lalou 1999, GH Mumm a colaborat cu John Williams, Executive Chef la The Ritz, dorind să demonstreze calitățile unice ale terroir-ului și evoluția specifică soiurilor Pinot Noir și Chardonnay. Astfel, 6 feluri diferite au fost servite cu această șampanie, turnată în pahare la temperaturi diferite (o creștere din 2 în 2ºC). Al șaptelea fel a fost, totuși, asociat cu Demi-Sec.
Gama de produse: Cordon Rouge, Rosé, Vintage, Demi-Sec, Grand Cru, Mumm de Cramant, Cuvée R Lalou.
Volum 2011: 800.000 cutii (9 l.); Volum 2010: 677.250 cutii; Evoluție 2010-2011: +18%; Loc ocupat în 2010: 3; Deținătorul brandului: Centre Vinicole–Champagne Nicolas Feuillatte.
Cu cea mai substanțială creștere înregistrată în 2011, Nicolas Feuillatte și-a consolidat poziția a treia la nivel mondial. Și tot în 2011 a fost lansată și noua identitate vizuală a brand-ului.
Gama de produse: Brut NV, Brut Réserve Particulière, Rosé NV, Brut Vintage, Cuvée Spéciale Vintage, Blanc de Blancs, One Four Brut, One Four Rosé, Cuvée 225 Brut Vintage, Cuvée 225 Rosé Vintage, Palmes d’Or Brut Vintage, Palmes d’Or Rosé Vintage.
Volum 2011: 1.450.000 cutii (9 l.); Volum 2010: 1.600.000 cutii; Evoluție 2010-2011: -10%; Loc ocupat în 2010: 2; Deținătorul brandului: Moët Hennessy.
În acest an, Veuve Clicquot a lansat prima sa La Grande Dame din 1998 încoace. Este vorba despre o ediție de mare prestigiu: prima dintre ele (6.000 de sticle) a fost realizată în 1962, iar cea dintâi scoasă la vânzare în 1972. Cu aceeași ocazie a fost prezentată și La Grande Dame Rosé 2004, iar Dominique Demarville (chef de cave) a sugerat că viitoarele lor șampanii ar putea conține o proporție mult mai mare de Pinot Noir.
Gama de produse: Brut Yellow Label, Rosé, Demi-Sec, Vintage, Rosé Vintage, La Grande Dame.
Volum 2011: 2.205.000 cutii (9 l.); Volum 2010: 2.550.000 cutii; Evoluție 2010-2011: -15%; Loc ocupat în 2010: 1; Deținătorul brandului: Moët Hennessy.
În 2011, Casa Regală Britanică și-a dat acordul pentru ca sticle de Moët & Chandon Diamond Jubilee (șampania servită la Jubilee Garden Party) să poată fi puse la dispoziția publicului. Un fapt care a confirmat excelentele relații ale producătorului de șampanie cu familia regală. Moët & Chandon a fost, dealtfel, prima firmă care a primit un Royal Warrant (echivalentul românesc ar fi titlul de „Furnizor al Curții Regale”), din partea Reginei Victoria, în 1893.
Gama de produse: Moët & Chandon Imperial NV, Rosé NV, Grand Vintage.
This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.
ce de bunatati……..un pahar as vrea si eu
Parcă eu nu? 🙂