Nov 11, 2012 costachel Mozaic, Topuri 0
Tot din anualul Brands Report realizat de the drinks business provine și această selecție a celor mai vândute mărci de vin de lume. Un top care, firește, nu stabilește care este cel mai bun vin (nici n-ar avea cum), ci se referă doar la succesul comercial. Criteriile sunt aceleași pe care le-am întâlnit în cazul clasamentului general al brandurilor (din care v-am prezentat deja selecțiile referitoare la bere și la șampanie). Altminteri, un top plin de confirmări, dar și de surprize. Și merită remarcat faptul că, dacă cele mai multe firme prezente în clasament au înregistrat scăderi în 2011, „medalia de argint” Concha y Toro a avut anul trecut o creștere explozivă (73%)!
Volum 2011: 5.017.900 cutii (9 l.); Volum 2010: 5.700.000 cutii; Evoluție 2010-2011: -13%; Deținătorul brandului: Diageo.
Blossom Hill și-a concentrat atenția asupra rosé-urilor, sperând să-și sporească numărul de cumpărători. Deși, afirmă studiile, 23% dintre consumatori le ocolesc, pentru că nu știu care este momentul potrivit pentru ele. Motiv pentru care sunt băute, în medie, de doar 4,5 ori pe an.
Gama de produse: Soft and Fruity Red, Crisp and Fruity White, Vineyard Collection, Winemakers Pinot Grigio, Chardonnay, Sauvignon Blanc, Chenin Blanc, Merlot, Cabernet Sauvignon, White Zinfandel, White Grenache etc..
Volum 2011: 6.800.000 cutii (9 l.); Volum 2010: 7.065.000 cutii; Evoluție 2010-2011: -3,8%; Deținătorul brandului: Pernod Ricard.
În ultimii ani, Jacobs Creek și-a concentrat mai mult atenția asupra vinurilor din gama premium, ceea ce a făcut ca încasările să sporească mai repede decât volumele. Dar a fost lansată și gama Cool Harvest – vinuri „crocante”, ușoare și delicate. De remarcat asocierea la nivel global cu tenisul (sponsorizează, printre altele, Australian Open și Wimbledon).
Gama de produse: Steingarten Riesling, Reeves Point Chardonnay, St Hugo Cabernet Sauvignon, Centenary Hill Shiraz, Johann, Shiraz Cabernet etc.
Volum 2011: 7.000.000 cutii (9 l.); Volum 2010: 6.700.000 cutii; Evoluție 2010-2011: +4,5%; Deținătorul brandului: Treasury Wine Estates.
Gama Lindeman Bin s-a afirmat deja ca una cu un excelent raport calitate-preț. Creșterea din ultima vreme este legată însă și de gama Coonawarra Trio, o colecție de trei vinuri roșii realizate tradițional. Dintre ele, Pyrus și Limestone Ridge au fost premiate la International Wine Challenge, iar St George 2009 a pătruns în Top 100 Australian wine list, realizat de Matthew Jukes.
Gama de produse: Cawarra, Bin Series, Reserve, Early Harvest, Premier Selection, Sweet Seasons, Coonawarra Trio, Porphyry etc.
Volum 2011: 7.800.000 cutii (9 l.); Volum 2010: 8.100.000 cutii; Evoluție 2010-2011: -3,8%; Deținătorul brandului: Trinchero Family Estates.
Sutter Home este primul brand de vin american din punctul de vedere al loialității consumatorului și al ratei de penetrare în gospodării. Crama a fost înființată la începutul secolului al XIX-lea, în Napa Valley, și a fost cumpărată în 1948 de familia Trinchero, cea care a adus-o la nivelul de azi.
Gama de produse: Cabernet Sauvignon, Chardonnay, Moscato, Sweet Red, Sauvignon Blanc, White Merlot, White Zinfandel, Pink Moscato, Bubbly Pink Moscato etc.
Volum 2011: 8.000.000 cutii (9 l.); Volum 2010: 8.300.000 cutii; Evoluție 2010-2011: -3,75%; Deținătorul brandului: Treasury Wine Estates.
Beringer Vineyards a fost înființată în 1875 și se laudă că este „cea mai veche cramă din Napa Valley care a funcționat non-stop”. A fost primul producător din California care și-a deschis porțile pentru turiști (în 1934). Produce și vinuri de top, bine primite de specialiști. Ultimele exemple: 2009 Knights Valley Cabernet Sauvignon și 2009 Private Reserve Cabernet Sauvignon
Gama de produse: California Collection, Classic Collection, Stone Cellars, Founders Estate, Appellation Collection, Private Reserve etc.
Volum 2011: 9.200.000 cutii (9 l.); Volum 2010: 9.690.000 cutii; Evoluție 2010-2011: -5,3%; Deținătorul brandului: Accolade Wines.
În ultima perioadă, Hardys și-a sporit investițiile pe mai multe piețe majore din Europa. De asemenea, a câștigat anul trecut 6 trofee importante, printre care Australian Chardonnay Trophy și International Cabernet Sauvignon Trophy la International Wine Challenge. Sponsorizează show-ul Come Dine With Me.
Gama de produse: Hardys Voyage, Hardys VR, Hardys Stamp of Australia, Hardys Nottage Hill, Hardys Crest, Hardys Oomoo, Hardys Chronicles, HRB, Sir James Sparkling, Eileen, Hardy, Thomas Hardy etc.
Volum 2011: 9.791.487 cutii (9 l.); Volum 2010: 10.400.000 cutii; Evoluție 2010-2011: -6,2%; Deținătorul brandului: Constellation Brands.
Recent, Woodbridge by Robert Mondavi a anunțat lansarea în gamă a lui Woodbridge Extra Dry Sparkling Wine, destinat băutorilor care preferă vinurile ușor dulcege. Anul trecul Kalon Vineyard, care face parte din grup, a primit titlul „Vineyard of the Year” din partea lui California Farm Bureau, pentru calitatea constant superioară a strugurilor.
Gama de produse: Napa Valley Wines, Reserve Wines, District Wines, Spotlight Wines etc.
Volum 2011: 10.705.994 cutii (9 l.); Volum 2010: 10.991.634 cutii; Evoluție 2010-2011: -2,7%; Deținătorul brandului: Casella Wines.
Compania australiană este una foarte tânără, care și-a sărbătorit anul trecut abia cea de-a zecea aniversare (dar familia Casella făcea vin în Italia încă de prin 1820). Un vin care a fost lansat mai întâi în străinate, abia apoi în Australia. Poate că și această strategie explică faptul că, în doar zece ani, Yellow Tail a devenit cel mai mare exportator australian de vin, iar zilnic sunt băute mai mult de 2 milioane de pahare din vinurile sale.
Gama de produse: Yellow Tail, The Reserve, Limited release etc.
Volum 2011: 29.700.000 cutii (9 l.); Volum 2010: 17.160.000 cutii; Evoluție 2010-2011: +73%; Deținătorul brandului: Concha y Toro.
Una din explicațiile exploziei de anul trecut a cunoscutului producător chilian o reprezintă achiziționarea californienei Fetzer Vineyard, ceea ce s-a tradus într-un plus de $84 milioane și un volum suplimentar de 1,782,000 cutii. Iar expansiunea la un nivel cu adevărat global a contribuit și ea la această dezvoltare fulminantă.
Gama de produse: Trio, Marques de Casa Concha, Terrunyo, Maycas del Limari, Palo Alto, Amelia, Don Melchor, Carmin de Peumo, Gravas del Maipo, Almaviva, Fetzer etc.
Volum 2011: 75.000.000 cutii (9 l.); Volum 2010: 70.000.000 cutii; Evoluție 2010-2011: +7,1%; Deținătorul brandului: E&J Gallo Winery.
În 2011, producătorul american a lansat pe piața britanică Gallo Family Vineyards Summer Red, și a sporit gama de rosé-uri (care cuprindea până acum White Zinfandel și White Grenache) cu un Merlot Rosé. Iar Moscato susține cererea crescândă de vinuri cu mai puține grade și mai mult zahăr.
Gama de produse: Gallo Family Vineyards, Turning Leaf, Redwood Creek, Barefoot Wine, Coastal Vineyards, Twin Valley, Frei Brothers Reserve, Starborough etc.