Deschiderea unei sticle de șampanie fără a pierde nicio picătură și fără a pune în pericol integritatea corporală a celor din jur nu este întotdeauna o sarcină ușoară. Aceasta a fost concluzia la care a ajuns un inventator francez, Jacques Pitoux, care a și decis să acționeze în consecință. Iar eforturile i-au fost răsplătite: tirbușonul său special pentru șampanie a fost medaliat cu aur la ultima ediție a Concours Lépine, anunță AFP
Realizat împreună cu designerul industrial Pierrick Duret, dispozitivul de plastic și aliaj metalic a fost botezat ChampOp! El permite, grație unui ac ce perforează capsula și dopul, eliberarea presiunii din sticlă, înainte de îndepărtarea dopului, care se realizează prin intermediul unei pârghii.
„Există amatori de șampanie, mai ales printre femei și persoanele în vârstă, care întâmpină dificultăți serioase în ceea ce privește deschiderea unei sticle de șampanie, sau pur și simplu le e frică”, a explicat Jacques Pitoux. „Destuparea e ușoară, deloc periculoasă și complet silențioasă. Dar, dacă nu vrem să pierdem pocnetul caracteristic, e suficient să deșurubăm acul”, a adăugat el zâmbind.
Pierrick Duret (stânga) și Jacques Pitoux (foto: sudouest.fr)
Jacques Pitoux, un inventator cu numeroase premii obținute la Concours Lépine, nu este la primele sale realizări legate de șampanie.
„Ideea mi-a venit în 1996, după o seară bine stropită cu șampanie. Și, cum aveam ceva griji în legătură cu destuparea, mi-a venit ideea unui prototip de dop.”
Denumit Easy Pop, era vorba despre un dop de șampanie străbătut de un fir subțire, care acționa o valvă. Când doreai să deschizi sticla, trăgeai de fir, valva permitea eliberarea gazului și sticla se deschidea mult mai ușor. Iar această invenție a mai avut o variantă, în cazul căreia presiunea era eliminată printr-o gaură microscopică realizată în gâtul sticlei.
„A fost prima mea invenție adevărată și cu ea am primit cel dintâi premiu la Concours Lépine. Dar modificarea dopului sau a sticlei au fost considerate adevărate sacrilegii de către cei din Champagne”, își amintește Pitoux.
ChampOp! pare a fi însă o invenție mult mai promițătoare. Jacques Pitoux și Pierrick Duret afirmă că au vândut la Tărgul de la Paris mai mult de 700 de exemplare. Iar revoluționarul produs și-a făcut deja apariția pe Amazon. Doar anunțat în SUA și Canada, deja disponibil în Marea Britanie (£6.80, în caz că vă interesează, cu precizarea că „only 10 left in stock”)