Producătorul francez de vin Haussmann Famille a prezentat la Vinexpo primul șpriț de vin cu cola gata îmbuteliat de pe piața mondială. Denumit Rouge Sucette (=acadea roșie pe băț, într-o traducere aproximativă), revoluționarul produs este făcut din 75% struguri și 25% apă, zahăr și aromă de cola. Prețul? 2,95 euro.
„Rezultatul este surprinzător, echilibrul dintre amărăciunea vinului și dulceața din cola este perfectă”, afirmă Pauline Lacombe, director de marketing la Haussmann Famille. Și recomandă ca Rouge Sucette să fie băut foarte rece, ca aperitiv sau la un grătar.
Conform declarațiilor producătorilor, băutura se adresează „generației cola” și se speră că, prin intermediul ei, consumatorii tineri (dar și femeile sau asiaticii) vor fi atrași spre lumea vinului.
Nu este însă primul produs de acest gen din portofoliul producătorului francez din Bordeaux, care, pe lângă vinul roșu cu cola, mai oferă consumatorilor un rosé parfumat cu fructul pasiunii și un alb aromatizat cu castane.
Interesant este că francezii, care se opun în continuare cupajului alb-roșu pentru obținerea vinurilor rosé, n-au nimic împotriva „botezării” cu sucuri. Ca dovadă, jurații de la Concours agricole de Paris au premiat cu argint un rosé cu aromă de grapefruit, produs de casa Bigallet.
Dealtfel, în Franța a apărut o adevărată pasiune pentru vinurile aromatizate. Prognozele indică faptul că în 2013 totalul vânzărilor se va ridica la 30 de milioane de sticle. O creștere de 50% față de 2012.