Cunoscutul critic american de vin, James Suckling, în colaborare cu firma franceză Lalique, a lansat recent paharul de 100 de puncte, anunță Los Angeles Times, preluând informația de pe jamessuckling.com.
„Superb, dar funcțional”, spune Suckling despre acest pahar de vin, la realizarea căruia a colaborat cu Marc Larminaux, designerul celor de la Lalique.
„Am crescut în Los Angeles, iar bunicii și părinții mei au avut în casă doar pahare Lalique. Pentru ei, dar și pentru mine, aceasta este referința supremă când vine vorba de cristaluri.”
Pentru realizarea fiecărui pahar muncesc 15-20 de oameni, timp de 4-5 zile. Lalique & James Suckling 100 Points Wine Glass costă $140 (dar prețul pentru Europa a fost stabilit la „doar” 100 euro).
Spre deosebire de concurentul direct, Riedel, care oferă pahare specifice pentru fiecare vin (de la Chardonnay la Chianti), paharul de 100 de puncte este conceput astfel încât să fie perfect pentru fiecare vin. Indiferent dacă este alb sau roșu, proaspăt sau vechi.
„Atunci când lucram pentru Wine Spectator, degustam întotdeauna vinul din aceleași patru pahare Riedel. Asta m-a făcut să cred în filosofia «paharului universal»”
Suckling a fost, timp de 29 de ani, șeful biroului european al prestigioasei reviste Wine Spectator. O perioadă în care, susține el, a degustat peste 150.000 de vinuri. S-a retras în 2010 și lucrează acum la propriul site, dar este și editorul de vin al unui grup de publicații asiatice, care include, printre altele, Hong Kong Tatler, Macau Tatler și Singapore Tatler.
El își descrie paharul de 100 de puncte ca fiind „neoclasic, atât ca stil, cât și ca design”. Pentru conceperea lui a studiat intens, împreună cu Larminaux, vechile cărți de design al produselor Lalique.
Actualmente, Suckling dorește să realizeze un pahar special pentru șampanie, deoarece consideră că tradiționala formă de flûte„nu poate pune vinul în valoare”.