Vinurile românești sunt prezente, în aceste zile, la cel mai mare târg de toamnă destinat produselor alcoolice din China. China-Guizhou International Alcoholic Beverages Expo 2014 se desfășoară în orașul Guiyang și a ajuns la cea de a patra ediție, informează Radio China International.
Produsele promovate în standurile Wallachia Wine, Domeniile Săhăteni, Halewood România și Senator se „luptă” cu peste 1.400 de expozanți, dintre care peste 900 sunt din afara Chinei. Italia, Spania, Franța, Portugalia, Australia, SUA și Mexic reprezintă 64% din numărul total al expozanților.
Potrivit organizatorilor, expoziția din acest an pune accent pe globalizare, fiind constituită Asociația Băuturilor Internaționale din China, inițiată de Asociația Băuturilor Alcoolice din China și Asociația Națională pentru Lichioruri și Circulația Spirtoaselor din China. Aceasta în condițiile în care provincia Guizhou este recunoscută la nivel mondial pentru industria vinului alb chinezesc, produsul Moutai fiind un brand al zonei, dar și pentru că aici este dezvoltat un centru internațional de cercetare a vinului alb, a culturii și tipurilor de vin din diferite țări.
„Suntem prezenți din nou la acest eveniment, unul dintre cele mai importante de profil din China, pentru că reprezintă o paltformă importantă pentru afaceri și promovare a business-ului cu vinuri. Vinurile românești sunt apreciate de cunoscătorii în domeniu, România fiind un brand nu doar în relația de prietenie cu China, dar și în ceea ce privește calitatea vinurilor”, a declarat Marius Savu, reprezentantul companiei Wallachia Wine, unul dintre administratorii celor opt standuri care promovează vinurile românești în cadrul China – Guizhou International Alcoholic Beverages Expo 2014.