Mierea premium ecologică ar trebui să fie un brand al României, fiind, indiscutabil, cea mai bună din lume, iar pentru promovarea ei în străinătate este nevoie de politici consecvente ale celor aflați la guvernarea țării, afirmă apicultorul Aron Stoica din Câmpeni (Alba).
„Nu știu dacă în ultimul an s-a diminuat sau nu procesul prin care mierea de calitate premium din România se vinde la export în cupaje, pentru a fi amestecată cu cele fără nicio calitate din America de Sud, America de Nord, Mexic, Asia ori din UE. Mierea este un produs local unic și cel mai corect este ca producătorul să se bucure de recunoașterea calităților acesteia. De regulă, mierea noastră premium trece într-un anonimat absurd, pentru că este absurd să oferi cea mai bună calitate pentru a deveni amestec la ceva fără nicio calitate”, a declarat apicultorul pentru Agerpres.
Aron Stoica susține că mierea românească ar trebui să fie comercializată în străinătate ca produs autentic, extrem de valoros, chiar dacă denumirea de origine va fi mai restrânsă.
„Nu putem face reclamă de țară în Uniunea Europeană. Dar nici nu putem subestima ceea ce este foarte valoros și autentic în România. Standardul este standard. Ce se produce în România este net superior mierii din străinătate. O spun ca specialist, în cunoștință de cauză, care a comparat cu mierea din Europa și din alte părți ale lumii”, a mai spus apicultorul din Alba.
Potrivit acestuia, piața internațională de profil trebuie să fie sondată de autoritățile îndreptățite din România și mierea, ca și alte produse de calitate făcute în țară, să își găsească locul și prețul potrivit la export.