Nov 23, 2011 costachel Comunicate de presă, Eveniment, Mozaic 0
Creșterea cu 45% a numărului de vizitatori față de ediția precedentă și saltul de 34% înregistrat de numărul expozanților, producători de vinuri, importatori sau distribuitori au confirmat poziția de lider pe piața românească de profil a Târgului Internațional de Vinuri GoodWine, care s-a desfășurat în perioada 18-20 noiembrie 2011, la World Trade Plaza – Hotel Pullman București.
„Suntem încântați de reușita acestei ediții a GoodWine, prognozele noastre inițiale fiind depășite cu mult de realitatea din cadrul târgului, acest lucru confirmându-ne că am devenit principalul târg de vinuri organizat în România la ora actuala”, a declarat Angelica Iva, Director General al GoodWine.
Cei 5.100 de vizitatori, din industrie, dar și cunoscători și iubitori ai vinului, au avut la dispoziție, în cele trei zile de desfășurare ale GoodWine, peste 500 de vinuri spre degustare, din care peste 120 au fost lansate în premieră.
„Previziunile celor atenți la piața vinului din România se împlinesc. Iubitorii vinului ridică din ce în mai mult ștacheta pentru calitate, iar producătorii și importatorii le răspund cu vinuri din ce în ce mai bune. S-a văzut la GoodWine noiembrie 2011. Atmosfera efervescentă a generat fotograme identice cu ale expozițiilor din Occident. Interes și solicitudine, prezenta și etalare, empatie și non-convenționalism, show, experienta, avangarda, valori clasice, interactivitate, cosmopolitism, curaj – toate la un loc – converg spre ceea ce înțelegem sa numim succes”, a declarat Cătălin Păduraru reprezentantul României la Organizația Internațională a Viei și Vinului – OIV.
Expozanții, nume de referință și de excelență în industria vinicola românească, dar și nou intrați în breasla producătorilor de vin au fost: Cotnari – Partener Oficial, Vigna – Partener Strategic, Jidvei – Partener Principal, Crama Oprișor, Vinarte, SERVE, Cramele Rotenberg, Senator Wine, WineRo, Crama Gîrboiu, Domeniile Sâmburești, Vie Vin Vânju Mare, Alcovin, Speed Huși, Budureasca, Domeniile Săhăteni, Gramma Wines, Domeniile Anastasia, Asociația Producătorilor din Drăgășani (Agricola Știrbey, Avincis, Via Sandu), Vinexpert, Heinrig Distribution, Wine Distribution (Franța), Michel Torino (Argentina), Edoardo Miroglio și Chateau Pamidovo (Bulgaria), Tenuta Carreta (Italia), Asociația Micilor Producători din Republica Moldova (Et Cetera, F’autor, Mezalimpe, Equinox, Crescendo, Vinăria Țiganca), Garling Production, Cricova România, standul de țară al Republicii Chile.
„Se cunoaște o creștere și o diversitate a producătorilor și calității produselor expuse. Gradul de internaționalizare a târgului a crescut de la o ediție la alta, deci este cunoscut și cautat. Publicul mi s-a părut mult mai la obiect și mult mai numeros, ceea ce nu poate decât sa ne bucure, că încet, încet, oamenii încep sa învețe despre vin. Cei prezenți acolo, atât ca producători, somelieri, oameni din branșă, își aduc aportul pentru educarea consumatorilor. Se vad investițiile în tehnologii de ultima ora, în specialiști buni. Crește interesul pentru acest domeniu atât de frumos și asta nu face decât sa ne bucure, iar acest târg își aduce aportul în a strânge împreună producători, iubitori ai vinului și da posibilitatea împărtășirii ideilor , dorințelor, unii altora. Îmi doresc sa găsiți o alta locație pentru ediția din martie 2012, pentru că este sigur că aceasta nu mai este încăpătoare”, a declarat Cătălin Grecu, director de marketing la compania Cotnari – Partener Oficial al evenimentului.
„GoodWine Noiembrie 2011, a fost momentul lansării vinurilor Petro Vaselo pe piața romanească, fiind o experienta utila pentru noi și speram că plăcută pentru cei care ne-au cunoscut,” a declarat Ariana Negru, reprezentanta a Departamentului Comercial al Companiei Vigna – Partener Strategic la GoodWine.
„Vinarte a însoțit în permanenta, încă de la prima ediție acest eveniment, prin participare cu stand propriu. La ediția din acest an, 18-20 noiembrie 2011, acest eveniment s-a bucurat în primul rand de o numeroasa participare cu mult mai numeroasa decât în anii precedenți, Am constatat că a fost cel mai mare aflux de vizitatori. A excelat modul de organizare și calitatea desfășurării, pe ansamblu, al acestui eveniment, Am remarcat prezenta aproape a tuturor profesioniștilor din lumea vinului din România. Am profitat mult în urma acestui eveniment atât prin imagine cat și prin contacte directe cu principalii cumpărători, șefi de restaurante,mari magazine etc, ceea ce este esențial pentru firma Vinarte”, a declarat Sergio Faleschini, Președinte Vinarte.
„Este pentru a treia oara consecutiv când Chile participa la Târgul Goodwine, după edițiile din 2009 și 2010. Standul Chile a fost la aceasta ediție singurul «stand de țară», prezentând o mare varietate de vinuri ale unora dintre cei mai vechi și renumiți producători chilieni. Putem considera că aceasta a 6-a ediție a fost cea mai reusita de pana acum și Ambasada Chile este extrem de recunoscătoare organizatorilor targului pentru buna colaborare și profesionalismul demonstrate”, a declarat E.S. Maria Elena Cuevas, Ambasadorul Republicii Chile la București.
O participare extrem de activă și atractivă, la GoodWine, au avut și somelierii, reprezentanți ai Asociației Somelierilor din România, dar și neafiliați, care prin intervențiile de specialitate avute în timpul showurilor gastronomice sau în prezentările din standurile expozanților au facilitat simbioza intre vinuri, produsele culinare și vizitatori. „Consider că aceasta ediție a Good Wine a fost cea mai reușită, atât din prisma expozanților cat și a publicului vizitator, care a crescut atât in număr cat și în calitate. Sunt convins că GoodWine este un factor important în educarea și orientarea pieței de vin din București, și unul din motoarele schimbării atitudinii fata de vin în România Vă mulțumim, încă o data, pentru privilegiul de a vă fi fost Parteneri”, a declarat Doru Dumitrescu, Președintele Asociației Somelierilor din România.
Cele peste 20 de showuri gastronomice, în care produsele au fost asociate cu vinurile de către somelieri, au atras interesul publicului vizitator.
„Am fost alături de GoodWine încă de la prima ediție și constat, acum, atât o evoluție calitativa a showurilor gastronomice, dar mai ales a consumatorilor, care sunt din ce în ce mai interesați de asocierea unui preparat bine gătit cu un vin premium”, a declarat Cerasela Lungu, Maestru Bucătar – Școala Națională de Excelenta în Industria Ospitalității „Bella Italia”.
Pe toată perioada târgului, au fost apreciate de vizitatori brânzeturile Rarăul ale companiei Albalact, brânzeturile maturate de la Napolact, mezelurile oferite de Angst și specialități import Italia (brânzeturi și prosciutto) din portofoliul Nordic Impex. Apa minerală și plată a fost oferită de Aqua Carpatica. Iubitorii de cafea s-au putut delecta cu specialitățile italiene de cafea espresso și cappuccino oferite gratis de compania Bristot.
Următoarea ediție a Târgului Internațional de Vinuri GoodWine va avea loc în luna martie 2012.