Celebrul critic american de vin, Robert M. Parker Jr., șochează din nou. Cu prilejul aniversării a 34 de ani de existență a revistei Wine Advocate, el a anunțat că funcția de redactor-șef, pe care o deține în prezent, va fi preluată de Lisa Perrotti-Brown, Master of Wine, actualmente corespondent în Singapore.
Iar modificările nu se opresc aici: Wall Street Journal anunță că varianta tipărită a publicației își va înceta apariția (va exista însă, pentru abonați, sub formă de pdf printabil), iar reclamele vor fi, în premieră, acceptate (dar nu vor fi legate de vin).
Însă principala bombă este aceea că Parker a anunțat și că va vinde „o parte substanțială” din Wine Advocate unui trio de investitori din (același) Singapore. Criticul nu a dorit să precizeze identitatea lor, ci doar faptul că a primit o ofertă „de nerefuzat”.
Criticul de vin a încercat totuși să nege faptul că se va retrage definitiv:
„Zvonuri despre retragerea mea circulă de mai mulți ani, dar nimic nu poate fi mai mai puțin adevărat. Rămân în această profesie, rămân CEO, președinte al Consiliului de Administrație și unul dintre acționari.”
Sub conducerea lui Perotti-Brown, ziariștii de vin nu vor mai fi corespondenți independenți, ci angajați ai publicației, asigurându-se astfel un control mai mare asupra cronicilor de vin. În ceea ce-l privește pe Parker, el nu va mai scrie decât despre vinurile din Bordeaux și Rhone.
Chiar dacă, teoretic, nu este decât o publicație de nișă, Wine Advocate are o influență extraordinară (și controversată) asupra lumii mondiale a vinului. Celebrele „puncte Parker” determină, nu rareori decisiv, soarta (și mai ales prețul!) unui vin.