Gigantul media Walt Disney a anunțat, în cadrul unui eveniment ce a avut loc ieri la Newseum, în Washington, că va interzice reclamele la junk food pe canalele sale TV, radio și online, în cadrul unei încercări de a impune noi standarde de alimentație, dorind astfel să contribuie la combaterea problemelor legate de creșterea cazurilor de obezitate la copii, informează BBC. Studii recente au indicat că aproape o treime din copiii din SUA sunt supraponderali sau obezi.
Totuși, noile reguli nu vor intra în vigoare până în 2015 și totul depinde de modul în care Disney va defini junk food-ul. Compania a anunțat deocamdată că orice tip de cereale care conțin mai mult de 10 grame de zahăr pe porție și mâncărurile care conțin peste 500 de calorii nu vor mai apărea în reclame.
Anunțul a fost întâmpinat cu destul scepticism, după cum arată corespondentul BBC, Paul Adams. Producătorii de alimente industrializate și băuturi îndulcite cheltuiesc aproximativ 1 miliard de dolari pe an pentru reclame ce îi vizează pe copiii mai mici de 12 ani.
Deloc întâmplător, la eveniment a participat și Michelle Obama, o ferventă susținătoare a luptei împotriva obezității la copii.
Săptămâna trecută, primarul New York-ului, Michael Bloomberg, a propus o interdicție la vânzările de băuturi cu concentrație mare de zahăr în restaurante, cinematografe și arene sportive.