Chocolate Shop, un vin roșu „cupajat” cu o infuzie de ciocolată, are un succes atât de mare în SUA și Marea Britanie încât până și creatorii săi au fost luați prin surprindere.
„Ne-am gândit că piața va fi formată doar din femei și tineri, însă am descoperit că impactul acestui vin este mult mai mare”, spune Andrew Browne, inventatorul produsului, adăugând că există cereri atât din partea femeilor, cât și a bărbaților, indiferent de vârstă. Mai mult, Chocolate Shop pare să-i fi cucerit și pe băutorii experimentați de vin.
„Vinul de ciocolată” a fost lansat în SUA anul trecut, în ianuarie, de către Precept Wine. Pentru fabricarea sa a fost folosit un cupaj de tip Bordeaux din California, care a fost amestecat cu zahăr și ciocolată naturală.
„L-am numit «vinul iubitorilor de ciocolată»”, explică Browne, precizând însă că în Europa, datorită legislației, produsul nu poate fi denumit vin, ci „băutură aromatizată pe bază de vin”.
În Statele Unite s-au cumpărat, în 2011, 1,2 milioane de sticle, în timp ce în Marea Britanie estimările spun că se vor vinde, în 2012, 50.000 de cutii, a declarat pentru Drink BusinessLewis Jones, managerul D&D Wines, importatorul exclusiv al Chocolate Shop în UK.
„Am vândut 8.500 de cutii în ultimele două săptămâni numai în rețeaua Coop”, a adăugat Lewis, explicând că se așteaptă ca solicitările să crească, datorită apropierii Sărbătorilor de Paști.
Chocolate Shop are 70 g zahăr rezidual, 12,5 grade iar o sticlă costă, în Marea Britanie, mai puțin de 11 euro. Pentru piețele din afara Statelor Unite vinul-bază a fost schimbat: Tempranillo spaniol pentru UK, în timp ce pentru Australia este folosit un Shiraz.
Datorită succesului, au început, firește, să apară și alte arome: deja a fost create două sortimente noi, Chocolate Strawberry (evident, ciocolată și căpșuni) și Crème de Cocoa (ciocolată neagră și smântână), pregătindu-se (probabil pentru sezonul estival) o variantă cu caramel, ciocolată albă și Chardonnay.