• Băuturi
    • Cocktailuri
    • Distilate
    • Lichioruri
    • Vinuri
  • Dicționare
    • Dicționar de băuturi
    • Dicționar de condimente
    • Dicționar de legume
    • Dicționar de sosuri
    • Dicționar de verdețuri
    • Dicționar de brânzeturi
    • Dicționar de termeni culinari
  • Rețete
    • Conserve și murături
      • Rețete de zacuscă
      • Rețete de murături în saramură
      • Rețete de murături în oțet
    • Rețete celebre
    • Rețete cu carne de iepure
    • Rețete cu carne de miel
      • Fripturi de miel
    • Rețete cu carne de oaie sau berbec
    • Rețete cu carne de pasăre
    • Rețete cu carne de porc
    • Retete cu carne de vită
    • Rețete cu ciuperci
      • Mâncăruri cu trufe
    • Rețete cu legume
      • Mâncăruri cu cartofi
      • Mâncăruri cu dovlecei
      • Mâncăruri cu vinete
      • Mâncăruri cu conopidă
      • Mâncăruri cu praz
      • Mâncăruri cu varză
      • Mâncaruri cu brocoli
      • Mâncăruri cu sfeclă roșie
    • Rețete cu orez
      • Rizoto
      • Pilaf
    • Rețete cu ouă
    • Rețete cu pește
      • Rețete cu somon
    • Rețete de aluaturi
    • Rețete de aperitive
    • Rețete de borșuri
    • Rețete de ciorbe
    • Rețete de dulciuri
      • Înghețate
      • Tiramisu
    • Rețete de garnituri
    • Rețete de la cititori
    • Rețete de paste
      • Paste cu carne
      • Paste la cuptor
      • Paste cu legume
      • Paste cu pește
      • Paste cu lactate
      • Paste cu ciuperci
    • Rețete de pizza
    • Rețete de plăcinte
    • Rețete de post
    • Rețete de salate
      • Salate de cartofi
      • Salate de pui
      • Salate de pește
      • Salate de orez
      • Salate de varză
      • Salate calde
    • Rețete de supe
      • Supe de roșii
    • Rețete de tarte sărate
    • Rețete de tocături
    • Rețete de vânat
    • Rețete tradiționale românești
    • Rețetele lui Păstorel
    • Sfaturi, trucuri și tertipuri
    • Sosuri calde
    • Sosuri reci
    • Rețete lacto-vegetariene
    • Rețete de preparate din carne
      • Rețete de cârnați
      • Rețete de salam
      • Rețete de cărnuri afumate
      • Rețete de pate de casă
    • Rețete de fripturi
      • Fripturi la grătar
      • Fripturi la cuptor
      • Fripturi la tigaie
      • Frigarui
    • Rețete ovo-lacto-vegetariene
  • Mozaic
    • Dosare
    • Comunicate de presă
    • De-ale gurii din bătrâni
    • Editoriale
    • Nutritie
    • Poveștile rețetelor celebre
    • Prezentări
    • Publicitate
    • Reportaje
    • Rețete de vedete
    • Scurte
    • Eveniment
    • Tradiții românești
    • Legendele vinurilor românești
    • Mapamond
    • Concurs
    • Băuturile vedetelor
    • Arta și gastronomie
    • Fițe peste fițe
    • Topuri
  • Interviuri
  • Știri

Retailerii din România sunt netransparenți și ignoră producătorii locali

Jun 18, 2012 costachel Știri 3


Legume

Doar un sfert dintre legumele și fructele și numai jumătate din produsele lactate comercializate în cele mai mari magazine din România provin din țară, a declarat, luni, Magor Csibi, director World Wide Fund for Nature (WWF) România, la lansarea studiului Retailer Scorecard.

„Poziția de dominație a lanțurilor de magazine devine din ce în ce mai mare, mergând spre o posibilă situație de monopol, iar în acest context este inevitabil să ne întrebăm în ce măsură aceste companii își asumă, dincolo de asigurarea profitului, și un rol social. De alegerile și opțiunile acestor retaileri depind mii de producători locali, comunități și industrii”, a spus cu acest prilej Magor Csibi.

Concluziile raportului privind performanța de mediu pe piața de retail FMGC (Fast Mover Consumer Goods) indică faptul că retailerii din România sunt netransparenți, ignoră producătorii locali, preocuparea lor față de mediu nu se regăsește în practicile din interiorul pieței și credibilitatea răspunsurilor oferite este serios pusă la îndoială de realitatea de pe rafturi.

„Educația ecologică și cea nutrițională nu sunt suficiente pentru a responsabiliza lanțurile de magazine din România. Este nevoie și de promovarea unei legislații care să sprijine producătorii autohtoni pentru a ajunge cu produsele la raft. Aceleași lanțuri de magazine au, la Bruxelles, rafturi speciale pentru produselele ecologice din producția proprie. Este o problemă de piață, dar și de legilație”, a spus Daciana Sârbu, membru al Comisiei de Mediu, Sănătate publică și Siguranță alimentară din Parlamentul European.

Conform punctajului acordat de reprezentanții WWF, niciun retailer dintre cei 10 analizați în cadrul cercetării WWF nu a reușit să obțină 50% din scorul maxim.

Procentul cel mai mare din scorul total fost obținut de Mega Image (42.92%), urmat de Billa (39,11%), Lidl (33,63%), Kaufland (28,18%), Auchan (17,26%), Carrefour (17,17%), Cora (15,38%), Real (13,89%), Profi (10,54%) și Penny Market (8,57%).
Cea mai verde categorie de produse comercializată de retail-eri din producția autohtonă este cea de ouă – 99%. Conform studiului WWF laptele (67%) obține un punctaj mediu, în timp ce fructele și legumele (26,85%), peștele, detergenții și produsele din hârtie primesc cartonaș roșu.

Nicio companie din „Top 10 Retaileri” nu comercializează fructe sau legume românești provenite din agricultură ecologică, arată realizatorii studiul Retailer Scorecard. Doar trei dintre cei 10 retaileri comercializează pește înghețat sau conserve de pește certificat MSC (Marine Stewardship Council) și doar doi retaileri din 10 au pe rafturi detergenți de rufe certificați ecologic.

„La nivelul UE, schimburile europene se negociază, în mare măsură, politic. Îmi iei cafea, îți iau brânză, de exemplu. Am reușit, totuși, să stopăm unele importuri care puteau avea un impact negativ asupra populației, precum carnea de la animale clonate din SUA. Dar, în final, totul se rezumă la cât câștigă fiecare”, a spus Daciana Sârbu.

Studiul Retailer Scorecard urmărește performanța retailerilor în șase sectoare cheie de business cu impact asupra mediului și societății – pește, produse lactate, legume și fructe, produse din hârtie, detergenți și politici de mediu. Cele două instrumente de cercetare utilizate au fost fișa de observație, completată de reprezentanții WWF-România în magazine, și chestionarul aplicat companiilor, scorul total fiind egal cu suma scorurilor obținute prin fiecare metodă. Raportul este rezultatul unei cercetări derulate de WWF în perioada 18 aprilie – 18 mai. (Agerpres)

V-a plăcut?

  • Tweet
  • Email

S-ar putea să vă intereseze și:

România a fost desemnată oficial „Țara Anului” la Biofach 2013 În 5 ani, România va ajunge între primii trei producători de miere ai Europei Europenii beau de sting, iar românii sunt printre fruntași! Miere export importRomânia a exportat cu 54% mai multă miere în primul semestru al acestui an


3 thoughts on “Retailerii din România sunt netransparenți și ignoră producătorii locali”

  1. aphextwinz 19/06/2012 at 10:45

    Mai e un aspect foaarte important trecut (zic eu inadins) cu vederea de studiu. O zic abrupt asa: spaga legala. Adica pe foarte scurt din spatele cortinei: vrei un produs la raft? Taxa de produs nou de mii de euro, taxa de listare, taxa de unde e produsul la raft, taxa de … taxa de (cei care lucreaza cu supermarketurile, care sunt clienti dedicati, tocmai din cauza costurilor aberante, stie). Ori nenea cu reclama la TV la nu conteaza ce, isi permite sa scoata lunar mii si mii de euro din buget. Nenea care ia rosia din sera sau de pe gard, ma iertati, canci.

    Amu asta nu se poate scrie in rapoarte, uite ca am uitat sumele exacte de cand am lucrat la anume multinationale si aveam facturile pe mana, dar sumele sunt fabuloase.

    Ei bine, puteti completa linistit articolul ca informatia e 100% sigura, nu barfe.

    Semnat: ex-asistent de “general manager” (ca asa se zice acum, de fapt era mai fabuloasa denumirea, dar ma umfla rasul)

    Sanatate!

    Reply ↓
    1. costachel Post author19/06/2012 at 11:54

      Sigur că da, însă șpaga, mai mult sau mai puțin oficială, nu putea să reiasă din instrumentele folosite (cred că de-aia le-au și precizat) 🙂

      Reply ↓
  2. aphextwinz 20/06/2012 at 00:48

    corect, asta am scris si eu la mine pe parcea, era culmea sa o precizeze. oricum, procentele cred ca sunt reale sau pe aproape.

    sanatate!

    Reply ↓

Comentarii Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Publicitate

Pe secțiuni

Pagini

  • Contact
  • Despre Costachel
  • La masa virtuală
  • Privacy Policy

Comentarii recente

  • Faude on Veniți la cultura vinului!
  • Pairing-ul autohton sau Cu ce vinuri românești tradiționale asociem brânzeturile noastre on Filoxera în România? Parc-a fost ieri…
  • Ida on China face orez fals din plastic? Pe bune?
  • Dumitras on Ciuperci cu smântână
  • Costin on Ciorba de burtă a lui Pastorel

Utile

Curs BNR
Preparate din pui
Retete culinare
Retete de prajituri

Publicitate

Publicitate

costachel.ro Web analytics

Copyright 2014 Costachel / All rights reserved