• Băuturi
    • Cocktailuri
    • Distilate
    • Lichioruri
    • Vinuri
  • Dicționare
    • Dicționar de băuturi
    • Dicționar de condimente
    • Dicționar de legume
    • Dicționar de sosuri
    • Dicționar de verdețuri
    • Dicționar de brânzeturi
    • Dicționar de termeni culinari
  • Rețete
    • Conserve și murături
      • Rețete de zacuscă
      • Rețete de murături în saramură
      • Rețete de murături în oțet
    • Rețete celebre
    • Rețete cu carne de iepure
    • Rețete cu carne de miel
      • Fripturi de miel
    • Rețete cu carne de oaie sau berbec
    • Rețete cu carne de pasăre
    • Rețete cu carne de porc
    • Retete cu carne de vită
    • Rețete cu ciuperci
      • Mâncăruri cu trufe
    • Rețete cu legume
      • Mâncăruri cu cartofi
      • Mâncăruri cu dovlecei
      • Mâncăruri cu vinete
      • Mâncăruri cu conopidă
      • Mâncăruri cu praz
      • Mâncăruri cu varză
      • Mâncaruri cu brocoli
      • Mâncăruri cu sfeclă roșie
    • Rețete cu orez
      • Rizoto
      • Pilaf
    • Rețete cu ouă
    • Rețete cu pește
      • Rețete cu somon
    • Rețete de aluaturi
    • Rețete de aperitive
    • Rețete de borșuri
    • Rețete de ciorbe
    • Rețete de dulciuri
      • Înghețate
      • Tiramisu
    • Rețete de garnituri
    • Rețete de la cititori
    • Rețete de paste
      • Paste cu carne
      • Paste la cuptor
      • Paste cu legume
      • Paste cu pește
      • Paste cu lactate
      • Paste cu ciuperci
    • Rețete de pizza
    • Rețete de plăcinte
    • Rețete de post
    • Rețete de salate
      • Salate de cartofi
      • Salate de pui
      • Salate de pește
      • Salate de orez
      • Salate de varză
      • Salate calde
    • Rețete de supe
      • Supe de roșii
    • Rețete de tarte sărate
    • Rețete de tocături
    • Rețete de vânat
    • Rețete tradiționale românești
    • Rețetele lui Păstorel
    • Sfaturi, trucuri și tertipuri
    • Sosuri calde
    • Sosuri reci
    • Rețete lacto-vegetariene
    • Rețete de preparate din carne
      • Rețete de cârnați
      • Rețete de salam
      • Rețete de cărnuri afumate
      • Rețete de pate de casă
    • Rețete de fripturi
      • Fripturi la grătar
      • Fripturi la cuptor
      • Fripturi la tigaie
      • Frigarui
    • Rețete ovo-lacto-vegetariene
  • Mozaic
    • Dosare
    • Comunicate de presă
    • De-ale gurii din bătrâni
    • Editoriale
    • Nutritie
    • Poveștile rețetelor celebre
    • Prezentări
    • Publicitate
    • Reportaje
    • Rețete de vedete
    • Scurte
    • Eveniment
    • Tradiții românești
    • Legendele vinurilor românești
    • Mapamond
    • Concurs
    • Băuturile vedetelor
    • Arta și gastronomie
    • Fițe peste fițe
    • Topuri
  • Interviuri
  • Știri

Chiar ne interesează informațiile referitoare la sănătate de pe etichetele produselor alimentare?

Sep 27, 2012 costachel Știri 0


Informatiile despre sănătate pe etichete

A început ieri un nou studiu, denumit CLYMBOL și finanțat de UE (PC7), anunță European Food Information Council (EUFIC). Proiectul are drept scop mai buna înțelegere a modului în care consumatorii interpretează informațiile referitoare la sănătate prezente pe etichetele produselor alimentare. Totodată, studiul intenționează să descopere și măsura în care acestea afectează comportamentul de consum și influența lor asupra deciziei de cumpărare.

CLYMBOL („Role of health-related claims and symbols in consumer behaviour”) este un proiect de cercetare care va dura patru ani și care va oferi mai multe perspective în ceea ce privește înțelegerea consumatorului și a reacțiilor sale în legătură cu informațiile despre sănătate.

De unde s-a plecat

Mențiunile referitoare la sănătate sunt prezente de mai multă vreme pe ambalajele produselor alimentare și ele sugerează sau implică o relație între un anumit produs alimentar (sau unul dintre ingredientele sale) și starea noastră de sănătate (de exemplu, „Vitamina A ajută la buna funcționare a sistemului imunitar”). Simbolurile de sănătate sunt permise pentru produsele alimentare care îndeplinesc anumite cerințe și constituie cea mai sănătoasă opțiune într-o categorie de produse (cum ar fi Choices logo, Swedish Keyhole etc.).

„Mențiunile referitoare la sănătate sunt menite să-i ajute pe consumatori să identifice produsele alimentare ce ar reprezenta opțiunile mai sănătoase. Știm însă puține lucruri referitoare la comportamentul consumatorului în funcție de aceste mențiuni”, a declarat Prof. Dr. Klaus G. Grunert, partener și consilier științific pentru proiectul CLYMBOL.

Alegerea de către consumator a produselor depinde de mai mulți factori. Familiarizarea cu respectivul produs, mențiunile referitoare la sănătate, ingredientele utilizate, dar și alte considerente subiective determină decizia de cumpărare. Care este însă ponderea exactă a informațiilor „medicinale” în acest context?

Cercetarea

CLYMBOL își propune să înțeleagă mai bine efectele informațiilor referitoare la sănătate asupra deciziei de cumpărare și a comportamentului de consum. Echipa va crea un set de metodologii pentru a măsura rolul mențiunilor și simbolurilor referitoare la sănătate în ceea ce privește comportamentul consumatorilor, bazându-se pe cele mai recente evoluții în domeniul științei cognitive și comportamentale. Vor fi realizate studii pan-europene, experimente în supermarket-uri și analize ale datelor demografice. De pildă, cercetătorii vor analiza mișcările oculare ale consumatorilor și timpii lor de reacție, putând astfel să determine comportamentul subconștient și să facă legătura cu achizițiile propriu-zise.

Echipa

CLYMBOL reunește 14 de parteneri (din 9 țări) care au dovedit o remarcabilă capacitate de expertiză în diverse domenii: psihologie cognitivă a consumatorilor, economie, marketing, nutriție și sănătate publică. Din grup face parte și un retailer, ca o garanție a faptului că rezultatele cercetării pot fi transpuse în practică. Dar iată și lista completă:

Universitatea din Aarhus (Danemarca) – Consilier științific, Agrifood Research and Technology Centre of Aragon, CITA (Spania), Corvinus University Budapesta (Ungaria), European Food Information Council (Belgia) – Coordonator, Universitatea din Gent (Belgia), Globus SB-Warenhaus Holding GmbH & Co KG (Germania), Universitatea Saarland (Germania), Schuttelaar & Partners NV (Olanda), Swedish National Food Agency (Suedia), Universitatea din Copenhaga (Danemarca), Universitatea Oxford (Marea Britanie), Universitatea Surrey (Marea Britanie), Universitatea Ljubljana (Slovenia), Universitatea Wageningen (Olanda).

Foto: nutritionturnaround.com

S-ar putea să vă intereseze și:

Capsule ulei de peste Omega 3Chiar sunt utile suplimentele alimentare cu acizi grași Omega 3? Crește spectaculos numărul produselor tradiționale atestate UE vrea să pună ordine printre aromele alimentare industriale Adrian RadulescuReducerea TVA la alimentele de bază ar fi o binefacere, chiar dacă prețurile nu vor scădea

  • etichetare, sanatate, studiu

Comentarii Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Publicitate

Pe secțiuni

Pagini

  • Contact
  • Despre Costachel
  • La masa virtuală
  • Privacy Policy

Comentarii recente

  • Ion on Afumături – tehnici de preparare
  • costachel on Pilaf de vinete
  • lucretia on Pilaf de vinete
  • Marcian Dumitrescu on Marar
  • Steriana on Pască rusească, varianta Păstorel

Utile

Curs BNR
Preparate din pui
Retete culinare
Retete de prajituri

Publicitate

Publicitate

costachel.ro Web analytics

Copyright 2014 Costachel / All rights reserved